2012. január 27., péntek

Fogadalom - félig a kukában

Hááááát....nem véletlen, hogy az első 4 nap óta nem nagyon dugtam ide az orrom....nemigazán volt dicsekedni valóm diétafronton. Mondjuk úgy 70-80%-ban sikerül teljesítenem a tervet, de nem túlzottan példamutató a hozzáállásom, ha múltbéli akaraterőmet veszem alapul. Mondjuk úgy, hogy nagyjából visszazökkentettem az életem a régi kerékvágásba, többnyire betartom a saját kis szabályaimat, mozgok is mindennap, de azért indokoltan nem számítok kockahasra április elejére...sebaj, én így is büszke vagyok rá, hogy egész rövid pórázon sikerül tartanom a nemrégiben még elszabadultnak nevezhető szénhidrát éhségemet. Szerintem már ez is valami... néha sikerül meggyőznöm magam, többnyire, amikor fikarcnyi kedvem sincs szenvedni, hogy így 30 felé már indokoltan asszonyosodik az ember...néha meg a falnak tudnék menni testem fizikai megnyilvánulásán. Múltkor pl. ashtangán furcsa felismerésem támadt- ott ugye az embernek néha érintenie kell párnázottságra hajlamosabb testtájait, és én az egyik ilyen esetnél ráébredtem, mondjuk így, stílszerűen, megvilágosodtam, hogy ez bizony nem az én testem!...de nem ám!...sosem voltam nádszál vékony, na de ilyen fokú eltunyulást még nem észleltem saját testemen eddig. Ha valaki ismer, most biztos csóválja a fejét, ez így szokás, tudom-tudom, "jól nézek ki", meg" hova akarsz fogyni?"-hahh, ez anyukám szava járása...dehát, én ezeket a tereléseket nem veszem ám be! Tudom, amit tudok, látom, amit látok, csak épp nincs meg valamiért az a kattanás, ami nélkül nem mennek ezek a dolgok. A fogyókúrához nem kell más, mint ez a bizonyos kattanás, amikor elhatározod, bekapcsol az a valami, és onnantól, mint valami gőzmozdonyt hajt előre a célod felé, és nincs az a gyomorkorgás, ami eltántorít...Hát ez nekem most az istenért sem jön, pedig lelkem rajta, én akarom! Az elméletem, hogy ehhez kell egy csomó hely az agyban, azaz ilyenkor az embernek ne legyenek komolyabb foglalatosságai, gondolatai, hogy kellően tudjon a diétára koncentrálni, hogy kellően tudjon szenvedni. Amikor semmi más problémája nincs az embernek, valahogy alkalmatosabb ezekre a kínlódásokra, hogy megállja, hogy nem eszik ezt, nem eszik azt, és más sem hajtja, mint eme fennkölt cél, hogy magát a tökéletesség felé tuszakolja. Nahh,de ha az embernek pont van elég kínlódni valója, tennivalója, és nem nagyon jut ideje azon morfondírozni, hogy tökéletesség álomképét vizualizálja maga elé a nap minden egyes percében, akkor valahogy a cél is elsenyved, és máris könnyebben nyúl a tejes dobozért ( ez az én keresztem, nem a csoki)...erre jön a revizor ( a párom, akit megbíztam az elején nagy elszántságomban, hogy ügyeljen a szabálysértéseimre) és jól kiveszi a kezemből a dobozt, én meg megsemmisülve tudatosítom magamban, hogy bizony szégyenletes akaraterő hiányban szenvedek. Ez a nők életének megkeserítője..... mutassatok egy pasit, akinek ilyen problémái vannak! Itt van az én Életem Párja...mióta nem szaladgál le napi 40 km-t a munkájából kifolyólag, és azóta étvágya is van, egész helyes kis pocak gömbölyödik a pólója alatt...és kit érdekel?? Én nem is látom! Eszik éjjel- nappal (merthogy közben a cigiről is leszokott:) ) csokitól kezdve a nápolyin és a kakaós csigán át az olívaolajban tocsogó tésztáig mindent, aminek már a látványától is felpattan rám vagy 2 kiló, ja és nem sportol a világon semmit...és annyi látszik rajta, hogy kicsit kifele homorú a hasa, és végre nem befele. Hát hol itt az igazság??


Nincs igazság, ezt zsebre is rakhatjuk... nincs mást tenni, mint elfogadni az elfogadhatatlant, vagy várni a kattanásra és belevágni a nagy fogadalmakba!

1 megjegyzés:

  1. Hogyan erősítesz rá lelkileg? Jól érzed-e Magad? Csinálsz-e meditációt vagy legalábbis egy-egy intenzív jóga órát a végén egy kiadós jóga nidrával (tudod, a végén a háton fekve lazítás. Adsz-e Magadnak 5 percet naponta, amikor éber vagy, de nem gondolkozol és nem csinálsz semmit? Vagy ugyanúgy hajtod Magad és pörögsz jobbra-balra? Csinálsz-e olívaolajos-sós testledörzsölést? Ez három az egyben - tripla - terápiás hatású: szép lesz a bőröd, felfrissíti a vérkeringést és a bőr alatti szövetek anyagcseréjét és érintés terápia is. Persze, ha elfogadod a helyzetet, és Magad, hogy te a tőled telhető legtöbbet beletetted a folyamatba, az számít a legtöbbet..és ezt jól csinálod! És azt is tudod, hogy kell egy-két-három hónap, mire átalakul a test. Addigra meg úgyis tavasz lesz, és minden megváltozik, már addigra Neked is szembetűnnek azok a változások, amiket mostanra már elértél (pl. a szénhidrát-függőségtől való megszabadulás):)

    VálaszTörlés